پرونده خاک خورده اساسنامه فدراسیون های ورزشی در شورای نگهبان، ایست 7 ماهه!

به گزارش لحظه عکاسی، اساسنامه فدراسیون های ورزشی هفت ماه است که در شورای نگهبان است اما هنوز به تصویب نرسیده است.

پرونده خاک خورده اساسنامه فدراسیون های ورزشی در شورای نگهبان، ایست 7 ماهه!

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری لحظه عکاسی، اساسنامه فدراسیون های ورزشی در تاریخ 14 مهرماه به تصویب مجلس رسید و برای تأیید نهایی و ابلاغ به شورای نگهبان رفت اما با وجود گذشت هفت ماه هنوز هیچ خبری از تصویب اساسنامه در شورای نگهبان نیست و این بلاتکلیفی برگزاری برخی مجامع انتخابات فدراسیون های ورزشی را در هاله ای از ابهام قرار داده است. قرار بود اساسنامه فدراسیون های ورزشی تا قبل از خاتمه سال در شورای نگهبان به تصویب برسد و برای اجرا به مجلس ابلاغ شود، اما این اتفاق نیفتاد.

با توجه به اینکه چهار فدراسیون پزشکی ورزشی، پهلوانی و زورخانه ای، ورزش های همگانی و نیز فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی با اساسنامه ای متفاوت ماهیت قهرمانی ندارند، بنابراین قرار بود ریاست فدراسیون های همگانی، پزشکی- ورزشی، روستایی و زورخانه ای به صورت انتصابی مشخص شود اما این موضوع رد شد.

در واقع مجامع فدراسیون های ورزشی تابع دستورالعمل های وزارت ورزش و جوانان خواهد بود اما مجمع آن ها مشابه با سایر فدراسیون های ورزشی نیست چرا که وزارت ورزش و جوانان معتقد است جنس این فدراسیون ها با سایر فدراسیون های ورزشی متفاوت است. این چهار فدراسیون دارای شرایط خاص هستند و بیشتر جنبه داخلی دارند، در حالی که سایر اساسنامه ها بیشتر با نگاه بیرونی تدوین می شوند. به هر حال باید منتظر ماند تا اساسنامه فدراسیون های ورزشی در شورای نگهبان تصویب شد.

هم اکنون فدراسیون پزشکی ورزشی از آبان ماه سال گذشته با سرپرست اداره می شود. دوره چهارساله غلامرضا نوروزی رئیس این فدراسیون سال گذشته به خاتمه رسید و از آن زمان به بعد مهرزاد خلیلیان سرپرست این فدراسیون شد. با توجه به اینکه این روزها ورزش ایران در شرایط عادی به سر نمی برد و فدراسیون پزشکی ورزشی یکی از فدراسیون های شلوغ محسوب می شود، بدون شک نداشتن رئیس مشکلاتی را هم به وجود آورده است. هر چند که در فدراسیون پزشکی ورزشی امور با دقت پیگیری می شود اما شیوع ویروس کرونا و شدت آن در این روزها باعث شده تا این فدراسیون در چند ماه اخیر شرایط سختی را تجربه کند.

فدراسیون های همگانی هم از دیگر فدراسیون های ورزشی است که در صورت تصویب اساسنامه جدید برگزاری مجمع متفاوتی را تجربه خواهد کرد. این فدراسیون یک سال است که با سرپرست اداره می شود و هشت ماه هم از ثبت نام نامزدهای پست ریاست این فدراسیون می گذرد. چند وقت پیش از سوی وزیر ورزش، دستورالعمل ترکیب مجمع عمومی فدراسیون همگانی مشخص شده و معلوم شد برخی اعضا از کارمندان وزارت ورزش هستند وهمین موضوع شائبه های زیادی برای مهندسی شدن انتخابات به همراه داشت.

به هر حال اساسنامه فدراسیون های ورزشی هفت ماه است که در پیچ و تاب شورای نگهبان قرار گرفته و هنوز به تصویب نرسیده که برای اجرا به مجلس ابلاغ شود و باید دید در نهایت چه زمانی این اساسنامه به تصویب می رسد.

علاوه بر چهار فدراسیون پزشکی- ورزشی، زورخانه ای، همگانی و فدراسیون های فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی، فدراسیون هایی دیگری همچون شطرنج، دوومیدانی، فوتبال، ورزش دانشگاهی هم با سرپرست اداره می شوند.

4057/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا

به "پرونده خاک خورده اساسنامه فدراسیون های ورزشی در شورای نگهبان، ایست 7 ماهه!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرونده خاک خورده اساسنامه فدراسیون های ورزشی در شورای نگهبان، ایست 7 ماهه!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید