چرا کارت بلیت اتوبوس و مترو کم است؟ ، توضیحات مهم رئیس کمیته هوشمندسازی شورای شهر

به گزارش لحظه عکاسی، رئیس کمیته هوشمندسازی شورای شهر تهران در خصوص مسائل پیرامون کارت بلیت های مدت دار و کمبود بعضی کارت بلیت های مترو توضیحاتی را ارائه کرد.

چرا کارت بلیت اتوبوس و مترو کم است؟ ، توضیحات مهم رئیس کمیته هوشمندسازی شورای شهر

به گزارش لحظه عکاسی، علی اصغر قائمیدر خصوص کمبود کارت بلیت های مدت دار در ایستگاه های مترو با بیان اینکه پروژه کارت بلیت یا پرداخت الکترونیکی کرایه به صورت یکپارچه، عمر 12 ساله در تهران دارد و در دوره ای که این پروژه شروع شد مبتنی بر شرایط تکنولوژیک آن موقع بود و طبیعتا باید در این مدت به روزرسانی می شد، گفت: مشکل اینجاست که در حوزه کارت بلیت ما دو پیمانکار داریم، بگونه ای که یکی پیمانکار در حوزه صدور کارت فعال است و دیگری هم پیمانکار پذیرش کارت بوده است و سازمان فناوری شهرداری تهران نیز نقش نقطه مرکزی تبادل اطلاعات و تسویه حساب را دارد.

وی با بیان اینکه قراردادی که سال 89 با پیمانکاران بسته شده بود، 10 ساله بود و حالا مدت زمان قرارداد تمام شده است و کسی به فکر تمدید و بروز رسانی قرار داد نیست، گفت: حدود 3 سال از مهلت قرارداد گذشته شده است و شهرداری تهران تصمیمات مقطعی و موقت در این خصوص گرفته، بگونه ای که قراردادها را چند ماهه تمدید نموده و بر همین اساس وقتی پیمانکار با قراردادهای ماهانه روبرو می گردد و از کار پایدار مطمئن نباشد، خیلی نمی تواند برنامه ریزی کند.

قائمی ادامه داد: اینکه شهرداری چند ماهه قرارداد را تمدید می نماید، قابل قبول نیست. درحالی که مدتی است موضوع سرویس های پذیرش که عمدتا مدیریت کارت خوان های داخل اتوبوس و تخلیه دیتاست را به شرکت رایانه شهر سپرده و دوره قرارداد با صادر نماینده کارت سالهاست که تمام شده و معین نیست شهرداری چه می خواهد انجام دهد.

به گفته عضو شورای شهر تهران، بر همین اساس در اوایل امسال، نامه مفصل 17 صفحه ای به شهردار تهران نوشته و ارسال کردم و تمام وجوه این اقدام را به آنها شرح دادم و شهردار هم نامه را آنالیز و جهت پیگیری به واحدهای مربوطه ابلاغ کرد؛ اینکه چرا تصمیم جدی نمی گیرند را نمی دانیم و شاید لایه هایی در شهرداری اعمال نظر و نفوذ می نمایند که کارها پیش نمی رود؛ البته شهرداری کلیت موضوع را قبول دارد؛ اما در اجرا، کند هستند.

وی با بیان اینکه مدت هاست قرارداد بلیت الکترونیکی با اپراتورش تمام شده و هنوز شهرداری تصمیمی بر تمدید، تنو و یا انتخاب اپراتور نو نگرفته است، گفت: این عدم انعقاد قرارداد آثار مختلفی را می گذارد. هر چند که ما در نظر داشتیم شاهد ارتقاء تکنولوژی پرداخت الکترونیک کرایه مبتنی بر کیف پول شهروندی یا بارکد دو بعدی باشیم؛ اما هنوز به انتها نرسیده است.

قائمی با بیان اینکه بعد از گذشت تجربه یک دهه از پرداخت الکترونیکی کرایه، انتظار داشتیم که دامنه کاربرد این دانش از بلیت فراتر رود، گفت: مدیران شهرداری قول داده اند که برنامه ریزی های لازم را برای برطرف مسائل و ارتقاء سیستم پرداخت الکترونیک انجام دهند. چرا که قرار بود کارت بلیت در اختیار مردم در مقیاس گسترده تر فعال گردد و در کل چند نظام صادر نماینده در خصوص پرداخت الکترونیک فعال باشند که در قالب کارت شهروندی، بارکد دو بعدی، کیف پول شهروندی و ... می تواند نمود پیدا کند.

منبع: همشهری آنلاین

به "چرا کارت بلیت اتوبوس و مترو کم است؟ ، توضیحات مهم رئیس کمیته هوشمندسازی شورای شهر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا کارت بلیت اتوبوس و مترو کم است؟ ، توضیحات مهم رئیس کمیته هوشمندسازی شورای شهر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید