چطور یک تلفن دست دوم خوب بخریم؟

به گزارش لحظه عکاسی، یکی از اختراعات بشر در دوران مدرن، علیرغم تحولات شدید تکنولوژی، تلفن ثابت است که همچنان پای ثابت بازارها و ویترین هاست . اگرچه بیشترین اتفاقات و تحولات در حوزه ارتباطات اتفاق افتاده و توسعه تلفن های همراه هوشمند زندگی شهروندان دنیا را کاملا تغییر داده اما با همه این ها، همچنان داشتن یک دستگاه تلفن ثابت در خانه و محیط های کاری کاملا ضروری به نظر می رسد . در این راهنما سعی داریم کمی درباره تلفن رومیزی حرف بزنیم و نکات مهم در زمان خرید یک دستگاه تلفن دست دوم را بگوییم.

چطور یک تلفن دست دوم خوب بخریم؟

نکات مهم در هنگام خرید تلفن دست دوم

آنچه تا اینجا درباره امکانات تلفن ها گفته شد ممکن است خیلی ها را برای خرید آن ترغیب کند . برای همین ضروری است نکاتی را مدنظر داشته باشیم که در هنگام خرید یک تلفن دست دوم متضرر نشویم .

دو کلاس مختلف تلفن کابلی یا تلفن بیسیم!

تلفن های ثابتی که در خانه ها و محیط کار استفاده می گردد را می توان در دو کلاس کلی تلفن های کابلی و تلفن های بیسیم دسته بندی کرد . تا سال ها تلفن به معنی تلفن کابلی بود که اغلب روی میز قرار می گرفت و به تلفن رومیزی هم مشهور بود .

در بعضی نمونه ها برای این تلفن رومیزی سیم های بسیار بلندی طراحی می کردند تا در هر جای خانه بتوان از آن استفاده کرد و هنگام راه رفتن در اتاق هم با آن حرف زد . اما دیری نپایید که تلفن های بیسیم وارد بازار شدند و جهانی تلفن های خانگی را تغییر دادند . این تلفن ها به سرعت با پیشرفت تکنولوژی تغییرات مهمی هم انجام دادند و صاحب چندین و چند کارکرد قابل توجه شدند .

مهم ترین ویژگی تلفن های بیسیم که در زمان خرید آن باید مورد توجه قرار بگیرد،

  • سیستم نویزگیری آن است . چرا که اغلب در خانه ها روی همان خط تلفن ثابتی که موجود است، یک اشتراک اینترنت خانگی هم خریداری شده و اتصال اینترنت موجب ایجاد نویز در سیستم می گردد و کیفیت صدای دستگاه را در زمان مکالمه تحت تاثیر قرار می دهد .
  • تلفن های بی سیم تازه فرکانس 1 / 9 (یک ممیز9) دارد که نویز و نوسان های ناشی از اینترنت و گوشی های همراه را برطرف می نماید و این در حالی است که مدل های قدیمی تر تلفن های بی سیم فرکانس2 / 4 (2 ممیز4) دارند و همین باعث می گردد که احتیاج به خرید نویزگیر پیدا کنید .
  • منشی تلفنی هم از دیگر ویژگی های تلفن های بیسیم است که آن را در میان مردم بسیار محبوب نموده است .

نکات مهم در زمان خرید تلفن دست دوم

  • قیمت روز مدل تلفن آنالیز کنید
  • تلفنی را بخرید که از نظر ظاهری سالم باشد
  • جعبه و کارتن تلفن ها را بخواهید
  • خرید محصولات معتبر با خدمات پس از فروش
  • به زمان خریداری تلفن توجه کنید
  • دکمه های تلفن را امتحان کنید
  • نحوه پرداخت برای تلفن دست دوم

قیمت روز مدل تلفن آنالیز کنید

توجه داشته باشید که پشت گوشی های تلفن، کدی وجود دارد که معرف آن مدل است. بر همین اساس می توانید به صورت اینترنتی یا مراجعه حضوری به نمایندگی ها و فروشندگان تلفن ، قیمت های روز هر گوشی را به دست آورید؛ تا بر اساس قیمت روز هر مدل تلفن بی سیم، بتوانید گوشی دست دوم به قیمت مناسب را بخرید.

تلفنی را بخرید که از نظر ظاهری سالم باشد

در زمان خرید تلفن دست دوم به ظاهر گوشی و تمیزی آن دقت کنید، چراکه پاک شدن چیزهایی که نشان می دهد هر دکمه برای چه کاری است، نشانگر مدت زمان کارکردن یک وسیله است.

بعلاوه سعی کنید در خرید تلفن دست دوم به ال سی دی یا همان نمایشگر توجه کنید تا خط و خش نداشته باشد؛ زیرا با خش هایی که در نمایشگر وجود خواهد داشت، شماره هایی که با شما تماس برقرار شده یا شما شماره گیری نموده اید خوانا نخواهد بود.

جعبه و کارتن تلفن را بخواهید

در زمان خرید تلفن دست دوم حتما از فروشنده جعبه تلفن را بگیرید. این امر باعث می گردد هم از مالکیت فرد اطمینان پیدا کنید و هم بتوانید اصل بودن گوشی تلفن را آنالیز کنید. توجه کنید که امروزه بازار از جنس های چینی پر شده و با اینکه محصول این کشور چندین درجه کیفیت دارد. ممکن است بی دقتی در زمان خرید منجر به پول دادن برای کالایی نامرغوب گردد و پشیمانی و ضرر اقتصادی در آینده نه چندان دور را در پی داشته باشد.

خرید محصولات معتبر با خدمات پس از فروش

هر تلفن ساخت یک کشور است اما شما می توانید با خرید کالایی که برترین کاربری را دارد و برندی که قطعاتش در کشورمان یافت می گردد، امکان وارد شدن خسارت بیشتر را در خرید تلفن های دست دوم کاهش دهید.

ممکن است یک کالا پس از خریداری دچار خرابی گردد. بنابراین اگر قطعات آن تلفن در بازار وجود داشته باشد، از پرداخت هزینه اضافی بابت تهیه تلفنی دیگر خودداری خواهد شد.

به زمان خریداری تلفن توجه کنید

توجه به زمان خریداری شدن تلفن دست دوم و مدتی که تا خاتمه خدمات پس از فروش آن به جای مانده از مواردی است که باید به آن توجه گردد. در کشور ما قطعات تلفن های بی سیم که فراوری شده شرکت هایی مختلفی چون آلکاتل و زیمنس هستند وجود ندارند و همین امر امکان تعمیر این تلفن ها را از صاحبان شان می گیرد. بنابراین با خراب شدن تلفن، مجبور می شوند گوشی دیگری خریداری نمایند.

دکمه های تلفن را امتحان کنید

با وصل کردن تلفن دست دوم به پریز، حتما در زمان خرید، شماره یکی از آشنایان یا نزدیکان خود را بگیرید تا با مکالمه ای کوتاه، متوجه شوید که تلفن مورد نظر چقدر سالم است. در این آزمایش صدای بلندگو و قسمتی که صدای شما را انتقال می دهد، آنالیز می گردد و شما با سئوال از کسی که آن سوی خط است می فهمید که صدای شما تا چه حد واضح است. بعلاوه ضروری است تا دکمه تکرار شماره، بلندگو، نویزگیر و… را هم آنالیز کنید تا با خیالی راحت خریدی از هر نظر سودآور داشته باشید.

نحوه پرداخت برای تلفن دست دوم

پیشنهاد می کنیم اگر قرار است تلفن دست دوم بخرید، با فروشنده این موضوع را در میان بگذارید که بخشی از هزینه توافقی، بعد از چند روز استفاده پرداخت گردد. هنر شما این است که مذاکره کنید و بپرسید آیا می توانید پس از چند روز تست، بخشی از هزینه یا قیمت مانده را پرداخت کنید؟

اگر فروشنده در خصوص سلامت کالا و آزمایش آن شک و تردید نداشته باشد، آنگاه شما یک کپی از کارت شناسایی خود تهیه و پای آن کالا را رسید کنید. این کار به فروشنده نشان می دهد که شما در دسترس و قابل اعتماد هستید و می توانید از این طریق اعتماد او را جلب کنید. این حسن معاشرت باعث می گردد که زمان کافی برای تست محصول و کالا را در اختیار شما بگذارد.

برای تماشا آگهی های تلفن در لحظه عکاسی کلیک کنید

چرا تلفن دست دوم بخریم؟

در بسیاری از کشورهای جهان و در میان جوامع دیگر خرید کالای دست دوم یک فرهنگ و حتی ارزش به شمار میرود . چرا که برای بسیاری از مردم خرید یک کالای دست دوم به معنی انجام مسئولیت اجتماعی یک شهروند، در جهانی مدرن شناخته می گردد .

سبک زندگی جهانی مدرن و تشویق بیش از حد کمپانی ها و رسانه ها به خرید محصولات تازه و تازهتر موجب شده تا گروه های دوستدار محیط ز یست کمپین هایی را برای خرید کالای دست دوم راه اندازی نمایند تا از حجم زباله های الکترونیک بکاهند و مصرف منابع اولیه در جهان را هم کاهش دهند .

ضمن اینکه خرید یک کالا دست دوم با هزینه های کمتری هم برای مصرف نماینده همراه است که محبوبت آن را دو چندان می نماید . از این رو اگر به محیط اطراف خودتان اهمیت می دهید و علاقه دارید همچنان زمین جایی قابل تحمل برای زندگی باشد، باید این دیدگاه کلیشه ای منفی درباره خرید وسایل دست دوم را کنار بگذارید و به سراغ بازارهای آن حرکت کنید .

امیدوارم با استفاده از این نکات بتوانید یک تلفن دست دوم مناسب برای منزل یا محل کار خود بخرید. در نظر داشته باشید که رعایت نکردن هرکدام از این موارد، می تواند شما را یک قدم از خرید یک تلفن دست دوم سالم و باکیفیت دور کند.

آگهی های انواع تلفن دست دوم را در لحظه عکاسی ببینید
منبع: بلاگ دیوار

به "چطور یک تلفن دست دوم خوب بخریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور یک تلفن دست دوم خوب بخریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید