کاهش سه هزارمگاواتی مصرف برق در طی یک هفته

به گزارش لحظه عکاسی، وزیر نیرو گفت: هفته گذشته در همین روز مصرف برق 66 هزار و 245 مگاوات بود که با کاهش 3 هزارمگاواتی در روزجاری به 63 هزار و 300 مگاوات رسید.

کاهش سه هزارمگاواتی مصرف برق در طی یک هفته

به گزارش لحظه عکاسی، رضا اردکانیان از محل ستاد فرماندهی اوج بار تابستان 1400 افزود: برق کالایی است که در همان زمان که تولید می شود عرضه هم می شود.

وی ادامه داد: اما نیاز مصرف با این معنا تفاوت داشته و هرچه نیاز بیشتر باشد تبدیل به کمبود و خاموشی خواهد شد.

وزیر نیرو اعلام نمود: پنجشنبه هفته گذشته اوج بار شبکه 66 هزار و 245 مگاوات بود که رسید به 63 هزار و 300 مگاوات که کاهش 3 هزار مگاواتی را نشان می دهد.

اردکانیان گفت: بخشی از این کاهش مربوط به همکاری مردم در سراسر کشور است که در مصرف مدیریت کردند.

وی به اقدام هایی که در سه روز گذشته در باره شرایط برق انجام شد اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: در صدر این اقدام ها همکاری خوب صنایع بزرگ کشور واقع شده است.

فرمانده ستاد اوج بار تابستان 1400 ادامه داد: این صنایع تصمیم گرفتند حتی المقدور و تا جایی که خسارت نمی بینند تعمیرات و تعطیلات سالانه خود را به این دو هفته منتقل کنند.

اردکانیان افزود: دولت به از آنان حمایت کرده و مقرر شد براساس مصوبه ای که صادر شده به هر میزان این صنایع در این مدت از انرژی استفاده نکنند ما در مواقع دیگر انرژی با تعرفه صفر به انها واگذار کنیم.

وی گفت: علاوه بر این مقرر شد اینها از مشوق های دیگر مانند تقسیط مالیات و بیمه تامین اجتماعی بهره مند شوند.

وزیر نیرو ادامه داد: تلاش ها سبب صرفه جویی به میزان 4 هزار مگاوات شد این درحالی است که کمبود 6 تا 7 هزار مگاوات است که سعی می شود با همکاری صنایع به ان برسیم.

اردکانیان از مردم خواست به هر میزان که می توانند در استفاده از وسایل سرمایشی خود و صنعت برق را کمک کنند.

منبع: ایرنا

منبع: جام جم آنلاین

به "کاهش سه هزارمگاواتی مصرف برق در طی یک هفته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش سه هزارمگاواتی مصرف برق در طی یک هفته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید