کشف آخرین آمفی تئاتر رومی تاریخ در سوئیس

به گزارش لحظه عکاسی، باستان شناسان بقایای یک آمفی تئاتر رومی را در سوئیس کشف کردند که در مقایسه با دیگر تماشاخانه های مشابه قدمت کمتری دارد.

کشف آخرین آمفی تئاتر رومی تاریخ در سوئیس

ایرنا: پایگاه اطلاع رسانی لایوساینس، تیمی از باستان شناسان بقایای یک آمفی تئاتر رومی را در کشور سوئیس کشف کردند که احتمالا جدیدترین سازه در نوع خودش و محلی برای تماشای مبارزه گلادیاتورها یا شکار حیوانات بوده است.

این آمفی تئاتر بیضی شکل در یک معدن سنگ متروکه رومی که تا اواخر دوران باستان مورد استفاده قرار می گرفت، ساخته شده است. به گفته یاکوب بائرلوخر (Jakob Baerlocher)، باستان شناسی که سرپرستی این حفاری ها را برعهده داشت، با توجه به این سرنخ و نظر به کشف یک سکه متعلق به 337 و 341 سال پس از میلاد در محل، می توان اینطور استنباط کرد که قدمت این آمفی تئاتر به قرن چهارم پس از میلاد باز می شود، حقیقتی که آن را به نوپاترین آمفی تئاتر در امپراطوری روم تبدیل می نماید.

برای اثبات آن که این سازه به قرن چهارم پس از میلاد تعلق دارد، شواهدی دیگری نیز وجود دارد که از آن جمله می توان به مصالح مورداستفاده در ساخت این بنا از جمله بلوک های سنگی و ملات آن اشاره نمود که یادآور دیوار دژهای متعلق به اواخر دوران باستان هستند.

این آمفی تئاتر رومی 50 متر طول و 40 متر عرض دارد. باستان شناسان در ضلع جنوبی این تماشاخانه یک دروازه بزرگ کشف کردند که دو ورودی دارد. در ضلع غربی این سازه نیز بلوک های ماسه سنگی دست نخورده ای در کنار یک ورودی دیگرکشف شد. دیوارها در داخل این آمفی تئاتر گچ کاری شده اند.

کشف بقایای آمفی تئاترهای باستانی پدیده چندان نادری نیست. به عنوان نمونه، باستان شناسان تُرک بهار سال 2021 ازکشف یک آمفی تئاتر رومی در این کشور خبر دادند که ظرفیت 20 هزار تماشاچی را داشت. با این حال آمفی تئاترهایی که به تازگی در سوئیس و ترکیه کشف شده اند، با عظمت آمفی تئاتر کولوسئوم قابل مقایسه نیستند. این معجزه معماری که در حدود سال 70 پس از میلاد ساخته شده پذیرای 50 هزار تماشاچی بود و محوطه مرکزی آن 87 متر طول و 55 متر عرض داشت که از کل آمفی تئاترکشف شده در سوئیس بزرگتر است.

منبع: توریسم آنلاین

به "کشف آخرین آمفی تئاتر رومی تاریخ در سوئیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف آخرین آمفی تئاتر رومی تاریخ در سوئیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید