تئاتر

یک کشف تازه از شهری مرزی در روم باستان

یک قایق رومی باستانی، متعلق به شهری مرزی در امپراتوری، در معدن زغال سنگی در صربستان کشف شد.

15 مرداد 1402

کشف تماشاخانه نرون بعد از 1950 سال

یکی از جستجوشده ترین سازه های رومی در دنیا بالاخره پیدا شد. این سازه تماشاخانه نرون، محلی خصوصی برای تفریح بود که نرون، امپراتور بدنام روم، آن را در دوران حکومت بحث برانگیزش که از سال 54 تا 68 میلادی دوام داشت، بنا کرد.

7 مرداد 1402

سحرگاه 10 سال پیش و خبری که جامعه هنری را آشفته کرد

سحرگاه پنجشنبه، سوم مرداد سال 1392 خواب جامعه تئاتری با خبری ناگوار آشفته شد؛ محمود استادمحمد درگذشت!

2 مرداد 1402

آیه های سکوت در همدان رونمایی شد

به گزارش خبرنگاران در همدان، مراسم رونمایی از کتاب شعر آیه های سکوت، با حضور اهالی فرهنگ و ادب در سالن آمفی تئاتر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان برگزار گردید.

1 تیر 1402

پست تازه و مفصل صابر ابر سوژه کاربران شد

در راستای عکس های جدیدی که از آتیلا پسیانی منتشر شده، صابر ابر متنی در اینستاگرام خود منتشر نموده است.

13 اردیبهشت 1402

کتاب نان شب یا قرص سرددرد نیست که به دردی بخورد

هانیه یاسری در گفت وگو با خبرنگاران؛ درباره موضوع و مباحث مطرح در تازه ترین اثر ترجمه ای اش با عنوان شان کانری در قامت یک مرد نوشته کریستوفر بری که از سوی نشر آفتابکاران به چاپ رسیده است، شرح داد: این کتاب زندگی نامه ای موجز، جامع، تحلیلی و شاید بتوان...

12 فروردین 1402

کشف سر های جداشده سنگی عجیب در ترکیه

آیزانوی به عنوان یک شهر فریگیه ای در قلمرو فریگیه بنا شده بود. قدمت بنا های تاریخی آن از اوایل دوران امپراتوری روم تا قرن سوم پس از میلاد متغیر است.

14 دی 1401

پانته آ بهرام و امیر جعفری امشب هم روی صحنه نمی روند

با لغو اجراهای امشب تماشاخانه شهرزاد، بازیگرانی همانند پانته آ بهرام، امیر جعفری، سیما تیرانداز و بهرام افشاری امشب روی صحنه نمی روند.

7 مهر 1401

فستیوال ها و رویدادهای مهم ارمنستان کدامند؟

برای تجربه جشنی از رنگ ها، لباس های سنتی، مراسم منحصر به فرد و فرهنگی جالب به ارمنستان سفر کنید. جشن برداشت محصول ارمنستان مجموعه ای است از تمام این چیزها. اگر به جز جشن و پایکوبی بخواهید تجربه ای فرهنگی هم داشته باشید، باز هم ارمنستان مقصد مناسبی است....

27 شهریور 1401

مدیر اجرایی چهل و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر معرفی گردید

تهران (پانا) - با حکم کاظم نظری، رئیس جشنواره و مدیرکل هنرهای نمایشی و به پیشنهاد کوروش زارعی، دبیر این دوره از رویداد، حجت الله ناظری مسئول دبیرخانه و مدیر اجرایی چهل و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر شد.

1 شهریور 1401

حرکت سالمندان در جاده جوانی

پیر شدن یک فرایند طبیعی در زندگی هر انسان است. هرروز نسبت به روز قبل پیر تر می شویم واین یک فرایند غیر قابل اجتناب است. اما میتوانیم احساس پیری را از خود دور کنیم واحساس جوانی و سرزندگی را جایگزین آن نماییم.

17 مرداد 1401

تابستان کجا سفر کنیم ، برترین مقاصد داخلی و خارجی

تابستان فصل سفر است و احتمالا شما همچون بسیاری دیگر در پی مقاصد تابستانی بکر برای سفر داخلی و خارجی هستید. اگر برای شما هم این سوال وجود دارد که تابستان کجا سفر کنیم با مجله گردشگری خبرنگاران همراه شوید تا بعضی از برترین مقاصد خنک داخلی و خارجی را برای...

2 مرداد 1401

جاذبه های دیدنی اندونزی که حتی محلی ها هم از آن ها بی خبرند

کشور اندونزی در جنوب شرق آسیا، یکی از مجذوب کننده ترین مقاصد گردشگری در این قاره است که علاوه بر جاذبه های گردشگری مشهور، دارای مکان هایی مسحورکننده و بی نظیر است که حتی خود شهروندان از وجود آن ها آگاه نیستند.

26 اردیبهشت 1401

کشف آخرین آمفی تئاتر رومی تاریخ در سوئیس

باستان شناسان بقایای یک آمفی تئاتر رومی را در سوئیس کشف کردند که در مقایسه با دیگر تماشاخانه های مشابه قدمت کمتری دارد.

13 اردیبهشت 1401

چهره سارا و نیکا در نوجوانی

خبرنگاران: نیکا فرقانی بازیگر نوجوان ایرانی است که با شیطونیاش طرفداران زیادی را جذب خود نموده اینبار هم استوری هایی کوتاه با ناز و عشوه گذاشت.

9 اردیبهشت 1401

قصه های برزخی و سفر در تاریکی از لن جنکین منتشر شد

به گزارش خبرنگاران؛ نمایشنامه قصه های برزخی و سفر در تاریکی نوشته لن جنکین، با ترجمه علی حاجی ملاعلی و فاطمع سیادتی از سوی انتشارات نیماژ راهی بازار کتاب شد. جنکین برای نوشتن و کارگردانی نمایشنامه قصه های برزخ دو جایزه Obie را به دست آورده است.

13 آذر 1400

چهره عروسکی خانم بازیگر را باور نمی کنید !

شراره رخام بازیگر زن تلویزیون (از قدیمی های تلویزیون و صدا و سیما بوده) از چهره جدیدش که او را سالها جوان نموده رونمایی کرد.

27 آبان 1400

راهکاری برای کاهش استرس بچه ها زلزله زده

پژوهشگران دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی با انجام یک مطالعه تاثیر نمایش درمانی را بر اختلال استرس پس از سانحه بچه ها زلزله زده منطقه ثلاث باباجانی استان کرمانشاه آنالیز کردند.

22 تیر 1400

کامبوزیا پرتوی که بود؟

کامبوزیا پرتوی کارگردان مطرح سینما به دلیل ابتلا به کرونا صبح امروز در بیمارستان دی درگذشت؛ وی از دو هفته پیش برای انجام عمل قلب در بیمارستان دی بستری شده بود.

4 دی 1399