کیا ریو نو معرفی گردید ، مشخصات فنی و تصاویر

به گزارش لحظه عکاسی، سدان کوچک کیا K3 نو معرفی گردید. این خودرو ممکن است در نگاه اول جانشین فورته (سراتو) باشد. اما احتمالاً K3 به عنوان کیا ریو نو به بازار عرضه خواهد شد.

کیا ریو نو معرفی گردید ، مشخصات فنی و تصاویر

بیت ران - محمد فتح اللهی: کیا K3 با تکنولوژی های فراوان و طراحی کاملاً نوی به بازار می آید. یک نماینده KIA درباره K3 یا کیا ریو نو گفت: نمایندگی KIA در آمریکا هنوز هیچ اطلاع رسانی رسمی درباره کیا K3 نداشته است. فعلاً هم تعیین نیست که آیا این خودرو در آمریکا به فروش خواهد رسید یا خیر.

با این حال می دانیم که کیا فورته (سراتو) و کیا ریو تنها خودروهای کوچک این شرکت کره ای در آمریکا هستند. این خودروها از اواسط دهه 2000 به بازار آمریکا معرفی گردیدند و عرضه آنها هنوز هم ادامه دارد. اما حالا، کیا به جای معرفی رسمی جانشین فورته یا ریو، یک سدان کوچک نو برای بازار خودرو مکزیک به نام K3 معرفی نموده است.

جانشین سراتو و ریو یا خودرویی کاملاً نو؟

این روزها نام گذاری بسیاری از خودروها تغییر کردند و خودروهای نوی جانشین خودروهای قدیمی در بازار خودرو آمریکا شدند. اما آیا می توان گفت که K3 در واقع همان کیا ریو در قاره آمریکا خواهد بود؟

از نظر ابعاد و میزان، K3 به خوبی بین کیا ریو و فورته قرار می گیرد. طول آن 178.9 اینچ (4545 میلی متر) است، که از ریو (172.6 اینچ - 438 میلیمتر) بزرگتر و از فورته (182.7 اینچ - 464 میلیمتر) کمی کوچک تر است. بعلاوه فضای صندوق عقب آن دارای 544 لیتر حجم است که این فضا در ریو سدان 380 لیتر و در فورته 433 لیتر اعلام شده بود.

اگر کیا K3 نو برای ما آشنا به نظر می رسد، به این علت است که عناصر طراحی بسیار زیادی از K5 در آن مشاهده می شود. چراغ های جلو این خودرو که با گریل (جلو پنجره) معروف Tiger Nose کیا ترکیب شده اند، برای ما بسیار شناخته شده است.

بعلاوه چراغ های عقب که با لایت بار زیبایی طراحی شدند ما را به یاد برابر بزرگ تر آن یعنی K5 می اندازند. که در عقب قرار گرفته است. این چراغ ها حتی به طور مبهمی شباهتی عجیب به EV6 دارند. K3 کوچک در نمای کلی دارای یک شکل ظاهری فست بک است.

فضای داخلی کیا ریو / K3

این خودرو در نمای داخلی نیز به سایر محصولات کیا شباهت دارد. ترکیبی از نمایشگر دیجیتالی 4.2 اینچی (جلو آمپر) و نمایشگر لمسی 10.3 اینچی زیر قطعه ای شیشه ای در مقابل دید سرنشینان قرار گرفته است که شباهت بسیاری به EV6 دارد.

هنوز فهرست آپشن های رفاهی این خودرو تعیین نیست. اما باید گفت که Apple CarPlay بدون سیم و Android Auto به صورت استاندارد در این خودرو وجود دارند.

تعیینات فنی کیا ریو / K3

K3 با دو موتور چهار سیلندر متفاوت به بازار می آید. نخستین قوای محرکه برای این خودرو یک موتور 1.6 لیتری است. البته مشتریان می توانند آن را با موتور قوی تر دو لیتری نیز خریداری نمایند.

موتور 1.6 لیتری کیا ریو نو 122 اسب بخار توان فراوری می نماید. در حالی که موتور بزرگتر دو لیتری که اختصاصاً با تریم GT-Line به بازار می آید، 150 اسب بخار قدرت در اختیار راننده قرار می دهد.

موتور 1.6 لیتری با گیربکس دستی یا شش سرعته اتوماتیک و موتور دو لیتری اختصاصاً با گیربکس شش سرعته دستی به فروش خواهد رسید.

همانطور که عنوان شد، کیا K3 نو صرفاً برای بازار خودرو مکزیک معرفی گردید. به همین علت هنوز جزئیات زیادی در خصوص این سدان کوچک کیا نمی دانیم.

هنوز تعیین نیست که که آیا این خودرو به صورت رسمی به آمریکا به عنوان جانشین فورته وارد خواهد شد یا خیر. اما احتمالاتی وجود دارد که کیا آن را به عنوان نسل نو ریو به بازار عرضه کند.

گفتنی است که کیا فورته با نام K3 در بازارهای خارج از آمریکا عرضه شده است. با توجه به تغییر نام اخیر کیا Optima / K5، عجیب نیست اگر این سدان کوچک با همین نام به بازار آمریکا وارد شود. به همین علت باید منتظر بود که KIA در ماه های آینده اطلاعات بیشتری را درباره این خودرو منتشر کند.

موتور V8 دوباره به مدل های C63 و E63 مرسدس بنز برمی شود

لئو MX8 ایستا موتور ارس چه تفاوت هایی با نمونه چینی خود دارد؟ / آنالیز تخصصی

اشکودا کوشاک زیر ذره بین / کراس اوور اروپایی ایمن و باکیفیت در بازار خودرو ایران

شرایط فروش سایپا ویژه منتخبین طرح جوانی جمعیت اعلام شد

منبع: بیت ران

به "کیا ریو نو معرفی گردید ، مشخصات فنی و تصاویر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کیا ریو نو معرفی گردید ، مشخصات فنی و تصاویر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید