گردشگری باغملک، اشتغال زا اما فراموش شده است

به گزارش لحظه عکاسی، یک دوستدار میراث فرهنگی می گوید: شهرستان باغملک ظرفیت ارزشمندی برای گردشگری و طبیعت گردی دارد که متاسفانه سال های سال مغفول مانده اند.

گردشگری باغملک، اشتغال زا اما فراموش شده است

به گزارش لحظه عکاسی نسرین کریمی در گفت و گو با ایسنا گفت: شهرستان باغملک با وجود منطقه ها بکر گردشگری و برخورداری از طبیعت زیبا و چشم نواز در فصل های مختلف سال چشم هر علاقه مند و گردشگری را خیره می نماید اما متاسفانه به علت بی توجهی مسؤولان ذی ربط این طبیعت زیبا رو به نابود شدن است.

او با بیان اینکه حضور بیشتر گردشگران نیازمند ایجاد بعضی زیرساخت ها است، متذکر شد: فراهم ساختن زیرساخت های گردشگری در شهرستان باغملک همت مسؤولان را می طلبد چراکه باغملک به عنوان یکی از برترین قطب های گردشگری استان می تواند مطرح گردد.

وی با اشاره به اینکه شهرستان باغملک یکی از محورهای مهم توسعه استان به شمار می رود افزود: در صورت تهیه و توسعه زیرساخت های گردشگری این شهرستان می تواند سالانه سبب درآمدزایی و ایجاد اشتغال برای افراد بومی منطقه و نیز سرمایه گذاران بخش خصوصی گردد.

کریمی بعلاوه با بیان اینکه تقویت بوم گردی توانمندسازی جوامع محلی را در پی دارد اظهار داشت: با بهره گیری از این فرصت علاوه بر یاری به بهبود شرایط معیشت این قشر می توان به نوعی به معرفی فرهنگ بومی منطقه و آداب و رسوم و سنن آن ها پرداخت.

این دوستدار میراث فرهنگی با اشاره به اینکه شهر باغملک جاذبه های بکر و طبیعی و موقعیت جغرافیایی مناسبی دارد گفت: می توان با توسعه زیرساخت ها و توجه ویژه به قابلیت های این منطقه را به قطب گردشگری جنوب کشور تبدیل کرد.

منبع: دنیای سفر

به "گردشگری باغملک، اشتغال زا اما فراموش شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردشگری باغملک، اشتغال زا اما فراموش شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید