با این روش های ساده طول عمرتان را افزایش دهید

به گزارش لحظه عکاسی، تنها با رعایت چند نکته ساده می توانید یک زندگی سالم و سلامت و به دور از بیماری داشته باشید.

با این روش های ساده طول عمرتان را افزایش دهید

سالیان سال می گفتند که غذاهای کم چرب یا حتی بدون چربی بخورید و کوشش کنید بیشتر به سراغ روغن ها و کره های گیاهی بروید. ولی امروزه می دانیم که چربی های سالم برای بدن بسیار ضروری هستند و روغن های گیاهی هم ممکن است به بدن آسیب بزنند. بنابراین، بسیاری از مردم نمی دانند دقیقا چه کاری انجام دهند تا زندگی شان را در مسیر تندرستی و سلامتی قرار دهند. در این مطلب از مجله اینترنتی دلتا به راهکارهای افزایش طول عمر می پردازیم. پس همراه ما باشید.

راهکارهای افزایش طول عمر

1. تنها زندگی نکنید

انزوای اجتماعی خطر قابل توجهی برای مرگ زود هنگام و بیماری قلبی است. یک مطالعه نشان داد که ازدواج با طول عمر بیشتر مرتبط است. تنها زندگی کردن به دور از خانواده یا همسر را به هیچ وجه امتحان نکنید، چرا که علاوه بر کوتاه شدن طول عمر، باعث تشدید بیماری های ضعیف نیز می گردد.

2. استراحت در فضای باز

یکی از راهکارهای افزایش طول عمر این است که روزانه حداقل نیم ساعت از روز را در فضای باز بگذرانید و در آن قدم بزنید، تنها با کمی هوای تازه می توان امید به زندگی را افزایش داد. هنگامی که بیرون می روید، پوست شما در معرض نور خورشید قرار می گیرد و بدین ترتیب ویتامین D را جذب می کنید. این به همراه کلسیم برای سلامت استخوان لازم است.

3. هشت ساعت خواب، نه کمتر نه بیشتر!

خواب یه امر حیاتی برای سلامتی است؛ تمام متخصصان توصیه می نمایند که خواب کم در طول شبانه روز، مسائل جبران ناپذیری را به وجود می آورد، اما این رویه برای خوابیدن زیاد هم صدق می نماید به طوری که باعث کاهش طول عمر می گردد. طبق تحقیقاتی که در دنیا انجام گرفته، خواب کمتر از 7 ساعت طول عمر را تا 12 درصد کاهش می دهد و خواب بیشتر از 9 ساعت تا 30 درصد می تواند باعث پیری زودرس گردد.

4. ورزش حتی کم

منظور پزشک ها از ورزش برای سلامتی حتما رفتن به باشگاه های ورزشی و انجام تمرینات سخت نیست، آن ها معتقدند حتی افرادی که مایحتاج روزانه را حضوری انجام می دهند، نسبت به افرادی که مجازی خرید می نمایند از طول عمر بیشتری برخوردار هستند.

5. مراقبت از لثه

بر اساس آخرین مطالعاتی که متخصصان قلب انجام داده اند، تورم در لثه و نواحی دندان ارتباط مستقیم با مسائل قلبی دارد بعلاوه رگ های خونی که در لثه قرار دارند کوچک ترین بیماری ها را وارد قلب می نمایند. پس مراقب این موضوع باشیم که هیچ گاه در مواقع مسواک زدن، استفاده از نخ دندان یا غذا خوردن به لثه های خود آسیب نزنیم چراکه باکتری ها سریعا وارد قلب خواهند شد.

منبع:همشهری

پیشنهاد دیدنی:ویدیوی هیولاهای کف اقیانوس را ببینید!+ویدیو را از دست ندهید.منبع: پیام دلتا

به "با این روش های ساده طول عمرتان را افزایش دهید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با این روش های ساده طول عمرتان را افزایش دهید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید