خرداد 99؛ خاتمه نسخه نویسی سنتی در ایلام

به گزارش لحظه عکاسی، مدیر کل بیمه سلامت ایلام گفت: خرداد 99 سرانجام نسخه نویسی سنتی در ایلام است.

خرداد 99؛ خاتمه نسخه نویسی سنتی در ایلام

به گزارش لحظه عکاسی به نقل از لحظه عکاسی، نورالدین رحیمی گفت: اداره بیمه سلامت به سمت الکترونیکی کردن خدمات گام برداشته است و جزو دستگاه هایی هستیم که با وجود بیشترین ارتباط با مردم، یعنی حدود 389 هزار بیمه شده، با آنها رابطه دوسویه داریم.

او گفت: زیرساخت های الکترونیکی سبب شده که با وجود تعداد کم کارکنان این دستگاه که حدود 74 نفر است، خدمت دهی به حدود 390 هزار بیمه شده در استان ایلام را انجام دهیم.

مدیر کل بیمه سلامت ایلام ادامه داد: ایلام در ردیف نخستین استان هایی است که بیشترین خدمات الکترونیکی را ارائه داده و باعث شده است میزان مراجعات به مراکز بهداشتی و درمانی در سال 98 به یک میلیون و 750 هزار نفر کاهش یابد. البته شیوع بیماری کرونا در آن بی تاثیر نبوده است.

رحیمی اضافه کرد: سالانه 130 میلیارد تومان هزینه درمان بیمه شدگان را پرداخت می کنیم. پیش تر باید افراد با دفترچه به مراکز تحت قرارداد مراجعه می کردند، اما اکنون این افراد می توانند با اعلام کد ملی و یا حتی نام پدر از مزیت بیمه ای در مراکز درمانی تحت قرارداد بهره ببرند.

مدیر کل بیمه سلامت ایلام بیان کرد: نسخه نویسی الکترونیکی یکی دیگر از برنامه های محقق شده این دستگاه بوده و 8 شهرستان در سال 98 این مهم را اجرا کرده اند و 57 هزار نسخه الکترونیکی صادر شده است. شهر ایلام نیز وارد این جرگه شد و در سال 99 تا انتها خرداد ماه به صورت آزمایشی و از اول تیر ماه باید نسخه ها فقط به صورت الکترونیکی باشند.

او یادآور شد: شفافیت در نحوه تجویز، شفافیت مالی و صرفه جویی در مصرف کاغذ از جمله مزایای اجرای این طرح است.

منبع: همشهری آنلاین

به "خرداد 99؛ خاتمه نسخه نویسی سنتی در ایلام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خرداد 99؛ خاتمه نسخه نویسی سنتی در ایلام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید