پند هایی به شیرینی عسل در کتاب کندوی عسل

به گزارش لحظه عکاسی، کتاب مجموعه داستان های کندوی عسل شامل داستان هایی با محتوای اخلاقی و آموزنده است.

پند هایی به شیرینی عسل در کتاب کندوی عسل

به گزارش گروه فرهنگی لحظه عکاسی، کتاب مجموعه داستان های کندوی عسل نوشته علیرضا باقری، شامل داستان هایی با محتوای اخلاقی و آموزنده است که لحن و بیان شیوا و دلنشینی دارند.

داستان هایی که هر انسانی می شنود و یا می خواند، می تواند تأثیر عمیقی بر افکار و روحیه او بگذارد. علاوه بر این، فرد برای مقابله با مسائل گوناگون و ارتباط با دیگران آمادگی بیشتر و همچنین درک و فهم بالاتری از مسائل پیدا می کنند.

همه انسان ها به طور غریزی عاشق کتاب و داستان هستند؛ زیرا با ایده ها، مکان ها و موجوداتی که قبلاً با آن ها روبرو نشده اند، آشنا می شوند. داستان ها با قلب و روح شما در سنین مختلف به شکل بخشی از باور ها و دروس زندگی عجین می گردند و درس های ساده خود را در قالب تصاویری به یادماندنی در ناخودآگاه حک می کنند. این داستان ها برای سن خاصی گفته نشده، بلکه برای روح انسانی که آماده دریافت نور و حقیقت است، جاری شده است.

در بخشی از کتاب مجموعه داستان های کندوی عسل می خوانیم:

آن ها پشت سر طاووس مغرور بسیار غیبت می کردند، گراز که بیشتر از بقیۀ حیوانات برای خوردن آب به کنار برکه می رفت می گفت: این طاووس خودستا در خلوت کنار برکه ساعت ها می نشیند و دیوانه وار به خورشید خیره می گردد، او عاشق شمس شده است. حیوانات پچ پچ کنان می خندیدند و پنهانی از کار ها و رفتار های طاووس ایراد می گرفتند و این باعث سرگرمی پوچی در بین آن ها شده بود. اما طاووس که حقیقتاً دلباختۀ شمس شده بود اهمیتی به صحبت های آن ها نمی داد بلکه بیشتر از همواره در سکوت به نور درخشان خورشید دل فریب خیره می شد و با همۀ وجود او را می ستود. طاووس زیبا و مغرور هیچ کس را به جز خورشید لایق شنیدن صحبت هایش نمی دانست و تنها می نشست و در خیالش تا آغوش شمس پرواز می کرد. تا اینکه یک روز هنگام طلوع خورشید نوای دل نشینی در جان و روح او آغاز به نواختن کرد، این نوا همچون نغمۀ فلوتی سحرآمیز برگرفته از سکوت جنگل و صدای آبشار های اعماق کوهستان بود. طاووس مغرور با شنیدن این نوا ظرفیت جانش لبریز شد برآشفت و بالا و پایین پرید او که تمام جانش از شعفی وصف ناپذیر سرشار شده بود. سپس بال هایش را گگردد، چشم هایش را بست، سرش را به سمت آسمان گرفت و در تابش نور برای خورشید آغاز به چرخیدن کرد.

لازم به ذکر است کتاب مجموعه داستان های کندوی عسل نوشته علیرضا باقری از سوی انتشارات جالیز راهی بازار کتاب شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "پند هایی به شیرینی عسل در کتاب کندوی عسل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پند هایی به شیرینی عسل در کتاب کندوی عسل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید