چهارمحال وبختیاری در زمینه فرهنگ کتاب خوانی یک برنامه عالمانه و هوشمندانه داشته باشد

به گزارش لحظه عکاسی، خدابخش مرادی پیش از ظهر پنج شنبه در همایش تجلیل از خادمان کتاب وکتاب خوانی اظهار کرد: دین اسلام یک دین فرهنگی وبرگرفته از کتابت وپیرو دینی می باشیم که مبنای آن خواندن است.

چهارمحال وبختیاری در زمینه فرهنگ کتاب خوانی یک برنامه عالمانه و هوشمندانه داشته باشد

وی اضافه کرد: در ادبیات دینی که به قلم سوگند می گردد ودر ادبیات اهل بیت که تاکید بر نوشتن شده است این تاکید وسوگند نشانه آئین و فرهنگ مکتوب است که ارزش بیشتری نسبت به شفاهی دارد.

مرادی توضیح داد: دوام و پایداری فرهنگ اسلامی به نوشتن کتاب است و کتاب درادبیات نظام جمهوری اسلامی وسیاست راهبردی شاخصه های اساسی وتوسعه پایدار صندلی ویژه دارد.

معاون امنیتی سیاسی استاندار چهارمحال وبختیاری ادامه داد:در فرهنگ ملی در دوران گذشته ایران اسلامی آثار ماندگار وخاص را داشته که این آثار به نویسندگان ایرانی صندلی ویژه بخشیده است.

مرادی گفت: استان چهارمحال وبختیاری در فرهنگ کتاب وکتاب خوانی یک برنامه عالمانه، مدبرانه و هوشمندانه را داشته است.

وی توضیح داد:سال جاری بیش از 50 درصد تخصیص اعتبار برای یاری به توسعه فرهنگ در استان داده شده و این نشانه اهمیت دولت تدبیر وامید برای حمایت از ترویج فرهنگ کتاب خوانی است.

مرادی اعلام کرد: در سال فرهنگ واقتصاد اگر به فرهنگ کتاب خوانی توجه نگردد واجرای برنامه صحیح نباشد یعنی نگاه مدبرانه در اجرای فرهنگ نشده است.

مرادی با اشاره به اینکه در گذشته چهارمحال وبختیاری غیور مردان و شیرزنان بسیار داشت، گفت: نویسندگان باید مدبرانه لایه های پنهان آثار ونقش های را که غیور مردان وشیرزنان در گذشته داشته اند را مکتوب نمایند چرا که آثار به جا مانده از این مردم غیور کم است و نسل های بعداز ما به این کتب احتیاج دارند.

ترویج فرهنگ کتاب خوانی در استان باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد

مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی در چهارمحال وبختیاری نیز در این همایش با اشاره به برگزاری مسابقه عدالت فرهنگی در روستاها، اظهار کرد: برای اولین بار این جشنواره در روستا ها برگزار می گردد و 10 روستا به عنوان روستای برگزیده وپنج روستا به عنوان روستای برتر انتخاب می گردد.

جواد کارگران با بیان اینکه از نویسندگان وناشران استان حمایت می کنیم، اضافه کرد:در هفته کتاب وکتاب خوانی 40 میلیون تومان اعتبار اداره فرهنگ وارشاد اسلامی برای چاپ کتب نویسندگان در نظر گرفته است وهمچنین استاندار هم قول مساعدت 40 میلیون تومان برای یاری به ناشران را داده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در چهارمحال وبختیاری گفت: در کشور ما تیراژ کتاب تنها به دو هزار جلد می رسد درحالی که درکشور های توسعه یافته این تیراژ به بیش از 70 درصد رسیده است.

کارگران اعلام کرد: براساس سند چشم انداز توسعه در سال 1404 باید اولین کشوری باشیم که در زمینه کتاب وکتاب خوانی فعالیت می کنیم.

وی اضافه کرد:در سال 89 سند نهضت مطالعه مفید مطرح و در شورای عالی به تصویب رسید و براساس این مصوبه تمامی دستگاه های اجرایی باید در زمینه ارتقاء وترویج کتاب وکتاب خوانی کوشش نمایند.

کارگران توضیح داد: برای ترویج کتاب خوانی در استان باید جوانان ونوجوانان را به سمت کتاب خواندن سوق دهیم و انتشار کتاب های موجود را به نوبت چاپ دوم برسانیم.

کارگران ادامه داد: به دلیل متقارن شدن هفته کتاب با ایام محرم برنامه های ویژه دراین زمینه در نظر گرفته شده است از جمله برگزاری مسابقه فیلم، شعر و کتاب عاشورایی که درپایان برترین این مسابقه انتخاب می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "چهارمحال وبختیاری در زمینه فرهنگ کتاب خوانی یک برنامه عالمانه و هوشمندانه داشته باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چهارمحال وبختیاری در زمینه فرهنگ کتاب خوانی یک برنامه عالمانه و هوشمندانه داشته باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید