آیا کلسیم به کاهش وزن شما یاری می نماید؟

به گزارش لحظه عکاسی، افرادی که قصد کاهش وزن دارند همواره در پی اقداماتی ساده بوده که به فرایند کاهش وزن یاری کنند. یکی از ترفندهای ساده مصرف کلسیم جهت رسیدن به کاهش وزن است. اجاز دهید چگونگی آن را دریابیم.

آیا کلسیم به کاهش وزن شما یاری می نماید؟

مترجم: رزیتا ملکی زاده

منبع:راسخون

افرادی که قصد کاهش وزن دارند همواره در پی اقداماتی ساده بوده که به فرایند کاهش وزن یاری نمایند. یکی از ترفندهای ساده مصرف کلسیم جهت رسیدن به کاهش وزن است. اجاز دهید چگونگی آن را دریابیم.

عادات نامنظم غذا خوردن، شیوه زندگی بی تحرک، استرس و دیگر مسائل سبک زندگی مسبب افزایش روز افزون وزن بدن می باشند. بنابراین، جای تعجب نیست که چاقی تقریباً به سطوح اپیدمی و همه گیر خود رسیده است. بعلاوه با داشتن استرس کاری بیشتر افراد زمان زیادی جهت رفتن به باشگاه نداشته از اینرو همواره در پی ترفندهای ساده جهت کاهش وزن می باشند. یکی از آخرین ترفندهای که بازار داغی برای خود پیدا نموده است، کلسیم برای کاهش وزن می باشد. این امر سئوالی را مطرح می سازد که آیا کلسیم حقیقتاً به فرایند کاهش وزن یاری می کند. طبق تحقیقات اخیر، کلسیم و کاهش وزن در واقع دست در دست یکدیگر پیش رفته و بایستی سلاحی مهم در فرایند کاهش وزن به حساب آید.

چگونه کلسیم به کاهش وزن یاری می کند

کلسیم یک ماده معدنی مهم و مورد احتیاج بدن می باشد. این ماده معدنی نقش مهمی در حفظ سلامت و استحکام دندان و استخوان بازی می کند. حقیقت امر این است که وجود کلسیم بعلاوه جهت لخته شدن خون، انقباض عضلانی، عملکرد غشاء سلولی و راهنمایی تکانه های عصبی اهمیت دارد. غیر از این مزایا، تحقیقی که اخیراً اجرا شده نشان می دهد که فرد می تواند از کلسیم جهت کاهش وزن سریع بهره برد.

این تحقیق به این واقعیت اشاره دارد که کلسیم به کاهش وزن با تبدیل انرژی غذایی به گرما بر خلاف چربی بدنی که اغلب موجب افزایش وزن می گردد، یاری می کند. هنگامی که محصولات لبنی (که منبعی سالم و سرشار از کلسیم می باشند) مورد استفاده قرار می گیرند، بدن چربی زیادی فراوری نمی کند با این حال، زمانی که محصولات لبنی در رژیم غذایی کاهش داده می شوند، بدن آغاز به فراوری مقادیر بالایی چربی می کند. این به علت آن است که بدن مقادیر بیشتری کلسیتریول فراوری می کند. کلسیتریول هورمونی است که باعث فراوری سلولهای چربی می گردد. به عبارت دیگر، هرچه مقدار محصولات لبنی در رژیم غذایی بیشتر باشد، مقیاس وزن اعداد کمتری را نشان می دهد.

چه مقدار کلسیم جهت کاهش وزن مورد احتیاج است

اکنون که به این واقعیت پی بردیم، که کلسیم به فرایند کاهش وزن یاری می کند، سئوال بعدی این است که مقدار صحیح کلسیم که فرد بایستی مصرف کند چه مقدار است. حدود 1000 تا 1200 میلی گرم کلسیم بایستی بخشی از رژیم غذایی روزانه را تشکیل دهند. این کلسیم می تواند از هر منبع طبیعی کلسیم تأمین گردد. با این حال، این مقدار کلسیم نبایستی به یکباره مصرف گردد. این مقدار را بایستی در طول روز به سه تا چهار وعده تقسیم نمود. برترین کار وارد نمودن مواد غذایی سرشار از کلسیم در مقادیر کم در تمام وعده های غذایی است.

منابع سالم کلسیم

برترین و سالم ترین منابع کلسیم از منابع طبیعی کلسیم بدست می آید. منبع سالم کلسیم بدون شک محصولات لبنی خواهند بود. فرد می تواند جهت افزایش مصرف کلسیم، شیر، ماست و یا پنیر را وارد رژیم غذایی خود نماید. از آنجا که فرد قصد کاهش وزن را دارد، اهمیت دارد که تنها گونه های بدون چربی و یا کم چرب محصولات لبنی را وارد رژیم غذایی خود کند. با این حال، چنانچه فردی نسبت به لاکتوز دارای عدم تحمل است، منابع طبیعی دیگری برای کلسیم وجود داشته که می تواند آنها را وارد رژیم غذایی خود نماید. سبزیجات برگ سبز تیره مانند اسفناج، کاهو، و از این دست، کلم بروکلی، دانه کنجد، ماهی سالمون، بادام، و غیره؛ بعلاوه منابع سالم کلسیم به شمار می فرایند. وارد نمودن میوه هایی مانند انجیر، آلو بخارا، و غیره، در رژیم غذایی هم جهت افزایش کلسیم مصرفی توصیه می گردد. توفو غنی شده با کلسیم بعلاوه می تواند در رژیم غذایی افراد گیاهخوار و یا افرادی که نسبت به لاکتوز دچار عدم تحمل می باشند، گنجانده گردد.

بسیاری از افراد دوست دارند که بدانند آیا می توانند مکملهای کلسیم را به منظور رسیدن به مقدار کلسیم مصرفی روزانه خود انتخاب نمایند یا خیر. هرچند، واقعیتی جالب در مورد مصرف مکلمل بجای منابع غذایی طبیعی وجود دارد. تحقیقی صورت گرفت به این منظور که دریابد آیا مکملهای کلسیم دارای اثری مشابه با منابع طبیعی کلسیم در فرایند کاهش وزن دارند یا خیر. این تحقیق به اثبات رسانید که مصرف مکمل موجب می گردد فرد بر خلاف کاهش وزن، دچار اضافه وزن گردد. بنابراین، برترین ترفند جهت کاهش وزن استفاده از منابع طبیعی کلسیم است.

پس از خواندن ارتباط میان کلسیم و کاهش وزن، حتماً دلتان می خواهد که کلسیم را وارد رژیم غذایی خود کنید. توصیه می گردد که جهت اطلاع از مقدار صحیح کلسیم مطابق با شرایط سلامتی خود با پزشک مشورت کنید. پزشک بعلاوه پیش از تجویز مقدار صحیح کلسیم مخصوص شما، بیماریهایی که بدانها مبتلا می باشید را هم در نظر می گیرد.

منبع: راسخون

به "آیا کلسیم به کاهش وزن شما یاری می نماید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا کلسیم به کاهش وزن شما یاری می نماید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید