رایتیم؛ چگونه غرامت تاخیر یا کنسلی پرواز را بگیریم؟

به گزارش لحظه عکاسی، شاید برای شما هم پیش آمده باشد که در سفرهای هوایی با مشکلاتی مانند تاخیر یا لغو پرواز و گم شدن چمدان روبرو شده باشید. در چنین شرایطی چه راهکاری پیش روی شما است؟

رایتیم؛ چگونه غرامت تاخیر یا کنسلی پرواز را بگیریم؟

اگر سفر هوایی را تجربه کرده باشید و تا به امروز مشکلاتی از قبیل تاخیر یا لغو پرواز برای شما پیش نیامده است؛ پس فرد خوش شانسی هستید؛ ولی در صورتی که پرواز شما با تاخیر روبرو یا لغو شده، چه راهکاری پیش روی شما است؟ اگر چمدان و بارهایتان بعد از پرواز گم شد، چه کاری می توانید انجام دهید؟

آیین نامه حقوق مسافران در سفرهای هوایی از طریق هر کشور به صورت جداگانه تدوین و برای اجرا به شرکت های هواپیمایی ابلاغ می شود. در چنین شرایطی آیین نامه حقوق مسافر به کمک مسافران می آید تا بخشی از خسارت احتمالی آن ها را جبران کند. وب سایت رایتیم (Rightim)، استارتاپی حقوقی - تکنولوژی است که تلاش می کند در ابتدا حقوق شما در سفرهای هوایی را آموزش دهد و در مراحل بعد برای گرفتن غرامت به شما کمک کند. در ادامه این مقاله لحظه عکاسی با سرویس های رایتیم و نحوه کار آن آشنا می شوید.

سرویس غرامت، یکی از خدماتی است که در رایتیم ارائه می شود. بر اساس مقررات حقوق مسافر، پروازهایی که بیشتر از سه ساعت بعد از تهیه بلیط هواپیما تاخیر داشته باشند، مشمول دریافت غرامت نقدی می شوند.

روزانه به طور میانگین بیش از 100 هزار پرواز مسافری در دنیا انجام می شود. 6 درصد این پروازها با تاخیر، لغو یا اختلال روبرو می شوند و در نتیجه مسافر در فرودگاه معطل می شود. این انتظار، برنامه سفر مسافران و گردشگران را مختل می کند و در مواردی حتی باعث زیان مالی به آن ها می شود. اینجا است که مقررات حقوق مسافر برای مشخص خسارت ها به کمک مسافران می آید و طبق شرایط خاصی، شرکت هواپیمایی را موظف می کند تا علاوه بر جبران خسارت واردشده به مسافران، غرامت نقدی هم به آن ها پرداخت کنند. رایتیم به شما کمک می کند تا بتوانید غرامت چنین پروازهایی را دریافت کنید.

برای این کار، رایتیم در مورد حقوق سفر به شما آموزش می دهد و به کمک ابزار آنلاین محاسبه غرامت در وب سایت این استارتاپ حقوقی - تکنولوژی می توانید مبلغی را که از ایرلاین به عنوان غرامت به شما تعلق می گیرد، محاسبه کنید. راه دیگر این است که به رایتیم وکالت بدهید تا غرامت شما را از ایرلاین های مختلف بگیرد.

برای استفاده از سرویس غرامت، وارد وب سایت شوید و در بخش غرامت پرواز شما، جزییات موردنیاز را پر کنید. این وب سایت به دو زبان انگلیسی و فارسی در دسترس است.

در این بخش با وارد کردن مبدا و مقصد، به صفحه دیگری راهنمایی می شوید. از میان گزینه های تاخیر در پرواز، کنسل شدن پرواز، جلوگیری از سوارشدن و از دست دادن کانکشن، مشکل مرتبط با سفر خود را انتخاب کنید. در قدم بعدی رایتیم با پرسیدن جزییات موردنیاز برای بررسی غرامت، شما را راهنمایی می کند.

سرویس دیگری که در رایتیم وجود دارد، سرویس آنلاین مونیتورینگ پرواز است. این ویژگی عمومی تر بوده و برای هر کسی که سفر هوایی در پیش دارد، قابل استفاده است. به کمک این بخش می توانید اطلاعاتی درباره شرایط پرواز، احتمال تاخیر یا لغو، زمان پرواز، شماره گیت خروجی و ترمینال و شرایط هوای مقصد را در ایمیلتان دریافت کنید.

برای استفاده از سرویس مونیتورینگ پرواز، اطلاعاتی مانند شماره پرواز، تاریخ سفر و ایمیلتان را وارد کنید تا در روز پرواز، اطلاعات موردنیاز به آدرس ایمیلتان ارسال شود.

منبع: کجارو / rightim.com

به "رایتیم؛ چگونه غرامت تاخیر یا کنسلی پرواز را بگیریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رایتیم؛ چگونه غرامت تاخیر یا کنسلی پرواز را بگیریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید